12.5.2013

Road trip to Mount Batur and Lovina

Nyt on kyllä ollu varmaan pisin postaustauko ikinä ja oon oikein jotenkin vältelly koko bloggeriin menemistä. Ehkä tälläsia hetkiä tulee välillä kaikille bloggareille, nyt kuitenkin löysin taas uutta innostusta ja saatte oikein pitkää postausta pitkästä aikaa :) Parissa viikossa on tapahtunu vaikka mitä: ollaan ajettu ympäri Balia, väännetty kuusi final examia, saatu todistukset, juhlittu koulun loppua ja muutettu rakkaasta villasta hotelliin asumaan.

Toissa viikonloppuna lähdettiin tyttöjen kanssa road tripille pohjoiseen. Ajettiin ensin Batur-järvelle ja sieltä Batur-tulivuoren juurelle. Vuoristossa ajaessa tuli ihan sairaan kylmä ja paleli vaikka vetäisi pitkähihaisen päälle. Ja kellään ei tietenkään ollut edes pitkiä housuja mukana :D En tiedä kuinka monta astetta lämpötila tippui mutta tuntui kylmemmältä kun Suomen kesä!

Otettiin hotelli Baturin lähistöltä ja varattiin samalla retki vuoren huipulle. Oltiin hyviä tinkimään ja saatiin 450 000rp tippumaan 300 000rp kun luvattiin ettei kerrota hinnasta kenellekään ;) Ennen nukkumaanmenoa oli ihana mennä polskimaan kuumaan altaaseen, jonka vesi tuli oikeasta kuumasta lähteestä. Pipo olis kyllä ollu tarpeen kun vähän päätä paleli :D

Aamulla olikin sitten herätys klo 3:30 ja neljältä lähdettiin kiipeämään ylös vuorenrinnettä. Kiipeäminen oli ihan kauhean raskasta, olin ihan puoliks unessa vielä ja maha ihan tyhjä. Ties mitä petojakin siellä pusikoissa liikkui, oli vaan fiksuinta tähdätä taskulampulla suoraan eteenpäin eikä vilkuilla sen enempää pimeyteen :D

Kahden tunnin päästä oltiin perillä juuri ennen auringonnousua. Vastassa meitä oli aivan ihana koiruli, joka toivotti kaikki kiipeilijät huipulle tervetulleiksi. Opas paistoi meille aamupalaks munia ja banaaneja kallionkolossa, josta tuli kuumaa tulivuoren höyryä. Syötiin ja katseltiin samalla kun aurinko nousi vuorten takaa. Näkymät oli todellakin kaiken sen kiipeämisen ja puuskuttamisen arvoiset!

Alas meneminen ei onneks ollu enää niin rankkaa, meinasin tosin muutaman kerran levitä pahemman kerran keskellä kivikkoa kun kengän alle jäi liukasta irtohiekkaa. Edestä kuuluikin aina heti kompuroinnin jälkeen hati-hatit ja matka jatkui taas hetken aikaa varovaisemmin..

Aamu-uinnin ja aamupalan jälkeen jatkettiin matkaa kohti pohjoista ja ajettiin Balin toiseksi suurimman kaupungin Singarajan kautta Lovinaan, joka puolestaan on pieni rauhallinen turistipaikka pohjoisrannikolla. Löydettiin ruokapaikka ja pikku bungalowit yöpymiseen, käytiin riehumassa uima-altaalla ja pian tulikin jo uni kun niin aikaisin oltiin herätty.

Seuraavanakin aamuna piti kiskoa itsensä ylös ennen kukonlaulua. Tällä kertaa luvassa oli delfiinijahti. Nähtiin taas ihana auringonnousu ja mikä parasta, monta parvellista kauniita delfiinejä! Ne tuli oikein innokkaana hyppimään meidän veneen viereen meidän ihasteltaviksi. Voi että ne oli suloisia ja niillä oli maailman söpöimmät nenut!

Delfiinien jälkeen vuorossa oli aamupalaa ja lähtö kotia kohti. Ajettiin Gitgitin vesiputouksen kautta, joka oli tosi upea. Uimaan siellä ei oikein päässyt ja vesikin tuntui tosi kylmältä, joten tyydyttiin vaan ihailemaan sitä kauempaa.

M

1. Blogisi lisätty http://muotiblogikooste.blogspot.com/2013/05/muotiblogikooste-5-linkita-blogisi.html