19.4.2016

HEALTHY CHOCOLATE PUDDING

Tässä olisi resepti ihanaan jälkkäriin, joka syntyy helposti terveellisistä raaka-aineista. Chia-siemenet on yks mun lemppari aineksista, koska ne sopii monipuolisuutensa takia niin smoothieisiin, leipomiseen tai kananmunan korvikkeeksi ja niistä syntyy myös herkullinen vanukas. Chia-suklaavanukkaassa on mukavasti kuitua, proteiinia ja hyviä rasvoja, joten se sopii hyvin myös aamu- tai välipalaksi. Makeus herkkuun tulee pehmeistä taateleista, joten lisättyä sokeria ei tarvita. 


Chia-suklaavanukas (gluteeniton, vegaani)
2 isoa annosta

4 dl mantelimaitoa (tai muuta kasvimaitoa)
1 dl kookoskermaa
3/4 dl chiansiemeniä
2 rkl pellavansiemenrouhetta
3 rkl raakakaakaojauhetta
2 rkl maapähkinävoita
4-6 pehmeää taatelia

Laita kaikki ainekset tehosekoittimeen ja sekoita mahdollisimman tasaiseksi ja sileäksi. Lisää tarvittaessa taateleita, jos kaipaat enemmän makeutta. Siirrä vanukas kulhoihin ja laita jääkaappiin tekeytymään. Mitä kauemmin vanukas saa tekeytyä kylmässä, sen paksumpaa ja lusikoitavampaa siitä tulee. 


M

14 kommenttia:

  1. Tää menee ehdottomasti testiin! Kuulostaa niin hyvältä <3 haha oikeastaan kaikki missä on chiaa kuulostavat hyviltä :D mun ehdoton lempparikombo on chiavanukas, ja siihe päälle iso annos mangomansikkasmoothieta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun täytyy sit kyllä ehdottomasti koittaa tota sun komboo, kuulostaa hullun hyvältä!:))

      Poista
  2. Näyttää ja kuulostaa tosi hyvältä, pitää ehdottomasti testata tätä! :))

    VastaaPoista
  3. Ooi, näyttääpä ihan tosi hyvältä! :) olen kuullut taateleiden käytöstä makeuttajan asemassa, mutta en ole itse vielä kokeillut! Tällä reseptillä voisin aloittaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon ihan hulluna taateleihin, ja ne toimii makeuttajana kyllä tosi hyvin <3 Kannattaa kokeilla :)

      Poista
  4. Oij että, kuulostaa taas niin syötävän hyvälle!<3 Pitäs oppia, et sun blogiin ei kannata tulla nälkäsenä :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha se on kyllä totta että ruokakuvat on paha juttu aina kun on nälkä! :D

      Poista
  5. Oi vitsit, pitäisköhän tätä kokeilla... Mulla alkaa tulemaan chiat jo korvista ulos kun niiden luonnollinen maku ei enää maistu :( Mä tykkään myös chiasta ja sitä tulee tungettua kaikkeen, mutta nyt alkaa olemaan vaihtoehdot vähissä. Mä annan nyt näille vielä mahiksen tän suklaaunelman muodossa! :D Jos ei muuta niin ainakin näyttää superherkulta :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kokeilepa tätä jos tää olis vähän erilainen! :) Mulle ei oo vielä onneks tullut chiasta yliannostusta, joten se menee melkein missä muodossa vaan :D

      Poista
  6. Olepa hyvä vaan, toivottavasti maistuu :)!

    VastaaPoista
  7. Oiskohan munki aika ostaa chiasiemeniä ja kokeilla tätä. Nimittäin kuullostaa tosi hyvältä ja näyttää. Nam! :)

    VastaaPoista